úterý 25. října 2016

SHIKAKAI Šampon & Vlasová maska Johnny Organic

Ahoj holky,

Dnes bych vám chtěla povědět o super vlasové masce, kterou vyzkoušela díky spolupráci s e-shopem KrasnaKazdyDen.cz. Eshop známe již delší dobu a nakupujeme tam pravidelně, proto jsme za možnost spolupráce byly moc rády. Mohly jsme si vybrat libovolný produkt k vyzkoušení a jelikož mi zrovna docházela vlasová maska, tak jsem zamířila do sekce péče o vlasy a zvolila jsem přírodní masku/šampón od zn. Johnny Organic.



Už na první pohled vám musí být jasné, že se nejedná o tradiční produkt na vlasy a to díky „pytlíčkovému“ znovu uzavíratelnému balení. Produkt je totiž práškový a podle toho jak tekutou či hustou „pastu“ namícháte si volíte způsob použití a to buď jako šampón nebo vlasovou masku. Onen prášek (pudr) je čistě přírodní produkt  bez jakýchkoli konzervačních látek nebo umělých přísad. Jeho celý název zní Acacia concinna fruit power, ale používá se také název Shikakai. Acacia concinna je  keř rostoucí v centru Indie u nějž jsou hlavní jeho plody. Tím jsou ovocné lusky Shikakai, které v překladu znamenají „ovoce na vlasy“. Listy, kůra a ovocné lusky se vysušují a následně jsou zpracovány buď na prášek nebo pastu. Shikakai má velmi vysoký obsah vitamínu C, stejně jako vitamínu A, D, E a K, antioxidanty, které jsou nezbytné pro zdravý a rychlý růst vlasů. Má nízkou úroveň pH, takže vlasy nebudou zbavené přirozených olejů. Také podporuje růst, pomáhá udržovat barvu, lesk a chrání pokožku hlavy.


Jak už jsem zmínila, tak Skikakai má papírový obal s znovu uzavíratelným balením. Prášek má takovou khaki hnědou barvu a voní „travnatě“. Osobně mi vůně připomíná Hennu. Věřím, že to asi není šálek všech, ale já s vůní nemám sebemenší problém. Co se týče přípravy šampónu/masky, tak se doporučuje jedna polévková lžíce prášku smíchat se stejným množstvím teplé vody. Takový poměr mi však vůbec nevyhovuje, protože mi přijde, že je hmota opravdu moc hutná. Radši dám vody více a vytvořím takovou řidší kašičku. Lépe se mi pak aplikuje na vlasy. Hmota se aplikuje jak na vlasy, tak vlasovou pokožku a v případě šampónu se má nechat působit 5 minut a opláchne, v případě masky až 30 minut. Zkoušela jsem oba způsoby a více mi vyhovuje aplikace v podobě masky, přesto jsou výsledky u obou způsobů srovnatelné.


Každopádně musíte počítat, že ta aplikace je trocho obtížnější, špinavější a také časově náročnější. Ale za ten výsledek to rozhodně stojí. Hmota totiž není hladká a jdou i při nanášení cítit drobné kousíčky prášku. Takže se může zdát, že vlasy jakoby drhnou. Když jsem masku zkoušela prvně, tak jsem si říkala, že to bude určitě hrozný průser, že budou hrubé a nepůjdou rozčesat. Ono to totiž není maska, která vlasy obalí a uhladí, jak to dělají klasické krémové masky. Masku jsem nanášela na umytou, morkou hlavu, zejména na vlasovou pokožku a důkladně vmasírovala. Zbytek jsem pak stáhla po celé délce vlasů až ke konečkům a nechala působit. Přiznám se, že těch 30 minut jsem jí neměla. Nechávám jí působit tak 10-15 minut a poté smývám.

Jelikož obsahuje drobounké částečky, tak je třeba vlasy opravdu důkladně propláchnout a dát si na čas. Již během oplachování byl znát rozdíl. Vlasy byl hezky jemné a hladké, ale jakoby více pevné a objemnější. Šly velice dobře rozčesat a krásně se lesky. Ale teprve po uschnutí byly vidět ty pravé výsledky. Vlasy byly jednak neuvěřitelné lesklé, ale hlavně barva byla více zářivější a vlasy působily jako čerstvě nabarvené. Dokonce mé okolí si ihned všimlo rozdílu. Ptali se mě, jestli mám novou barvu, že je tak zářivá. Takže rozdíl je opravdu markantní.


Co se týká účinků jako šampónu tak i ty jsou srovnatelné. Když se přenesete přes zvláštní konzistenci a to, že nijak nepění, můžete čekat hezky umyté vlasy. Zbavené všech nečistot i mastnoty, ale zároveň si vlasy zachovají svůj ochranný film. Nejsou nijak vysušené. Naopak jsou zdravější, řekla bych i pevnější. Já jsem tedy z produktů a jeho kvality nadšená a rozhodně jej doporučuji k vyzkoušení.

 Jen ještě podotknu, že produkt není vhodný pro blonďaté vlasy.

Znáte Shikakai? Používáte přírodní produkty na vlasy, které si sami mícháte?

Radu





2 komentáře:

  1. Jak dlouho vlasy vydrží do dalšího umytí? :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě standardně jako s jinými šampóny, tedy 3 dny. Ale i ten třetí den vypadají vlasy použitelně, takž bych řekla, že i malinko dokáže oddálit mytí.

      Vymazat